ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ – ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Τα φυσικά μέσα της αποκατάστασης
Κινησιοθεραπεία
Πρόκειται για μία μέθοδο ήπιας έντασης σωματικής θεραπευτικής άσκησης, η οποία έχει σημαντική πρακτική εφαρμογή σε ένα ευρύ φάσμα παθήσεων και τραυματισμών. Περιλαμβάνει πλήθος ενεργητικών και παθητικών ασκήσεων, ασκήσεων συντονισμού και ισορροπίας, καθώς και μηχανοθεραπεία, τεχνικές χαλάρωσης, τεχνικές κινητοποίησης κ.ά., όλες προσαρμοσμένες, πάντα, στις ιδιαιτερότητες και στην κατάσταση του ασθενή.

Η κινησιοθεραπεία αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της προσπάθειας για την αποκατάσταση του ασθενούς, καθώς καθιστά ασφαλέστερη την επαναφορά του στη φυσική επαναδραστηριοποίηση των καθημερινών του κινητικών δραστηριοτήτων.

Βοηθάει:

• Στη μείωση του πόνου
  • Στην αύξηση της μυϊκής δύναμης
  • Στην αύξηση της κινητικότητας της άρθρωσης
  • Στην καλύτερη νευρομυϊκή λειτουργία
  • Στην καλύτερη λειτουργία της καρδιάς και των πνευμόνων
  • Στη βελτίωση του μεταβολισμού.

Manual Therapy (Τεχνικές κινητοποίησης)

Πρόκειται για μια τεχνική που χρησιμοποιείται με στόχο την επαναφορά του μυοσκελετικού συστήματος στη φυσιολογική κινητικότητά του, με αποτέλεσμα τη μείωση του πόνου από τυχόν επώδυνες μυϊκές και συνδεσμικές κακώσεις, όπως η αυχεναλγία, η οσφυαλγία κ.ά. Η συγκεκριμένη θεραπεία συνίσταται στην εξειδικευμένη εφαρμογή εξωτερικής δύναμης του θεραπευτή, μέσω των χειρισμών κινητοποιήσεων πάνω στο σώμα του ασθενή. Η μέθοδος αυτή περιλαμβάνει την κινητοποίηση αρθρώσεων, μυών, τενόντων και νευρικού ιστού.

Οι στόχοι της θεραπευτικής κινητοποίησης είναι:

• Η μείωση του πόνου
  • Η αύξηση της τροχιάς της κίνησης
  • Η μείωση του μυϊκού σπασμού
  • Η βελτίωση της ποιότητας της κίνησης

PNF

Πρόκειται για χειρισμούς που γίνονται στο σώμα του ασθενούς, ανάλογα με τα κινητικά προβλήματα που αυτός αντιμετωπίζει. Πάντα προηγείται η αξιολόγηση των υπαρχουσών κινητικών του ικανοτήτων για την αξιοποίησή τους με τον καλύτερο τρόπο, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του.Μέσω της κινητικής παρέμβασης από τον θεραπευτή, σε συνεργασία πάντα με τον ασθενή, ενεργοποιούνται, σταθεροποιούνται και ισχυροποιούνται όλοι οι κινητικοί μηχανισμοί, παρέχοντας έτσι αυτονομία στις κινητικές δραστηριότητες του ασθενούς.

Θεραπευτική Μάλαξη
Εφαρμόζεται μόνο από το θεραπευτή και αποσκοπεί στην ανακούφιση από μυϊκούς σπασμούς, χρόνιους πόνους, αλλά και ενοχλήσεις από έντονες κινητικές δραστηριότητες. Η μάλαξη έχει άμεση επίδραση στις νευρικές απολήξεις του δέρματος, στους μύες και στα τοιχώματα των αγγείων, προκαλώντας αντιδράσεις, όπως η διεύρυνση των αγγείων και η επιτάχυνση της κυκλοφορίας του αίματος και του λεμφικού υγρού, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της διαδικασίας ανάπλασης των ιστών.

Ηλεκτροθεραπεία

Πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες μεθόδους της Φυσικής θεραπείας. Η θεραπεία συνίσταται στη διέγερση, μέσω ηλεκτροδίων, των ιστών επιλεγμένων περιοχών του σώματος, με βάση την πάθηση ή την κάκωση. Εφαρμόζεται στις εξής κατηγορίες θεραπειών:

• Μείωση του πόνου, αναλγησία.
  • Διέγερση κυκλοφορίας αίματος, με σκοπό τη βελτίωση τροφικότητας των ιστών.
  • Νευρική διέγερση, όπως σε απονευρώσεις και θεραπεία παράλυσης.
  • Ηλεκτρογυμναστική για μυϊκή ενδυνάμωση, σε μυϊκές ατροφίες.
  • Μυοχαλάρωση σε παρατεταμένες μυϊκές συσπάσεις.

Διαθερμία (θεραπεία με μικροκύματα)

Το κύριο χαρακτηριστικό της διαθερμίας είναι η παραγωγή θερμότητας στους ιστούς. Συγκεκριμένα, οι ιστοί (συνδετικοί ιστοίκαι μύες) θερμαίνονται από την απορρόφηση της ενέργειας των ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων. Χρησιμοποιείται :

• Σε θεραπείες χρόνιων φλεγμονών
  • Στη μείωση του πόνου
  • Στη μείωση του μυϊκού σπασμού και τη μυϊκή χαλάρωση
  • Χρησιμοποιείται, κατά κόρον, στους τομείς της Τραυματολογίας, της Ορθοπαιδικής, της Γυναικολογίας, της Ουρολογίας και της θεραπείας Εσωτερικών οργάνων.

Θεραπεία με Laser

Η εφαρμογή των θεραπευτικών laser προκαλεί μία σειράφωτο-βιολογικών επιδράσεων, όπως :

• Ενίσχυση ενεργειακής ισορροπίας κυττάρων.
  • Αντιφλογιστική επίδραση.
  • Αντιοιδηματική επίδραση.
  • Βελτίωση μικροκυκλοφορίας.
  • Ανάπλαση ιστών.
  • Αναλγητική επίδραση.
  • Επίσης, η σημειακή εφαρμογή των laser χρησιμοποιείται στις εφαρμογές του βελονιστικού laser, όπως ο κλασικός βελονισμός.

Θεραπεία με υπερήχους

Η θεραπεία με Υπερήχους και η Ηλεκτροθεραπεία αποτελούν τις πλέον διαδεδομένες μεθόδους φυσικής θεραπείας. Οι υπέρηχοι χαρακτηρίζονται ως μία μορφή μηχανικής θερμικής φυσικής θεραπείας, που προκαλούν διάφορες επιδράσεις, όπως:

• Υπεραιμία.
  • Επιτάχυνση μεταβολικών διαδικασιών.
  • Αύξηση ελαστικότητας δομών συνδετικού ιστού (ίνες κολλαγόνου)
  • Ανακούφιση από τον πόνο.
  • Μυϊκό απιονισμό και λύση του μυϊκού σπασμού.
  • Επιτάχυνση των μηχανισμών επούλωσης.
  • Επαναδιέγερση της διαδικασίας ανάπλασης των οστών μετά από κάταγμα.